Nie da się ukryć, że sukces w prowadzeniu salonu health and beauty (np. salonu kosmetycznego lub salonu fryzjerskiego) w dużej mierze zależy od umiejętności utrzymania dobrej relacji z klientem. Specyfika prowadzenia działalności tego typu jest taka, że utrzymywanie partnerskiej relacji z klientem potrafi zabezpieczyć ciągłość biznesu na lata. Mimo to wydaje się, że wciąż większość salonów nie skupia swojej uwagi w należyty sposób na utrzymywaniu dobrej relacji z klientem.

Dobra atmosfera podczas wizyty to podstawa do budowania relacji z klientem, ale jednocześnie nie warto zapominać o możliwościach jakie dają nowe technologie…

Oczywiście podstawą jest miła i serdeczna atmosfera podczas wizyty. Umiejętność porozmawiania z klientem i zrozumienie jego potrzeb jest bardzo ważne. Jednak dobre relację podczas wizyty twarzą w twarz to nie wszystko. Praktyka pokazuje, że do podtrzymania dobrej relacji oraz nienagannego wizerunku świetnie sprawdzają się powiadomienia SMS, które powiadamiają klienta o zbliżającej się wizycie. Wydawać by się mogło, że jest to proste a nawet wprost banalne rozwiązanie, jednak wbrew pozorom tyle wystarczy by dany salon był postrzegany dużo profesjonalniej od konkurencji.

Szczególnie ciekawym rozwiązaniem technologicznym, które może być zastosowane w salonach health and beauty jest kalendarz online za pomocą, którego można dokonywać rezerwacji z poziomu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Tego typu rozwiązanie jest bardzo dobrym posunięciem od strony wizerunkowej, gdyż z miejsca w ten sposób można przedstawić swój salon jako nowoczesny. Po drugie, jest to po prostu praktyczne rozwiązanie, z którego wiele osób chętnie korzysta (tym samym kalendarz online jest kolejnym kanałem dotarcia do potencjalnych odbiorców). Po trzecie, kalendarz online pomaga lepiej zarządzać rezerwacjami i czasem pracy co przekłada się na lepszą efektywność pracy.

Drobne gesty mogą być najlepszą inwestycją…

Warto też czasami pokazać klientowi, że cenimy sobie dobre relacje np. w postaci zniżki na kolejną usługę, zniżki na kosmetyki lub po prostu można sparzyć klientowi dobrą kawę. To drobne gesty, ale naprawdę robią ogromną różnicę w budowaniu relacji z klientami. Tak naprawdę jest to rodzaj inwestycji, który po prostu się zwraca. Jeśli klient będzie lojalny i będzie wracał do salonu w sposób regularny to jednorazowa zniżka lub sparzona kawa będą na pewno lepszymi inwestycjami niż inne dużo bardziej kosztowne nakłady na marketing.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here