Strona głównaUncategorizedDlaczego utrzymywanie dobrej relacji z klientem jest kluczowe dla salonów health and...

Dlaczego utrzymywanie dobrej relacji z klientem jest kluczowe dla salonów health and beauty?

Nie da się ukryć, że sukces w prowadzeniu salonu health and beauty (np. salonu kosmetycznego lub salonu fryzjerskiego) w dużej mierze zależy od umiejętności utrzymania dobrej relacji z klientem. Specyfika prowadzenia działalności tego typu jest taka, że utrzymywanie partnerskiej relacji z klientem potrafi zabezpieczyć ciągłość biznesu na lata. Mimo to wydaje się, że wciąż większość salonów nie skupia swojej uwagi w należyty sposób na utrzymywaniu dobrej relacji z klientem.

Dobra atmosfera podczas wizyty to podstawa do budowania relacji z klientem, ale jednocześnie nie warto zapominać o możliwościach jakie dają nowe technologie…

Oczywiście podstawą jest miła i serdeczna atmosfera podczas wizyty. Umiejętność porozmawiania z klientem i zrozumienie jego potrzeb jest bardzo ważne. Jednak dobre relację podczas wizyty twarzą w twarz to nie wszystko. Praktyka pokazuje, że do podtrzymania dobrej relacji oraz nienagannego wizerunku świetnie sprawdzają się powiadomienia SMS, które powiadamiają klienta o zbliżającej się wizycie. Wydawać by się mogło, że jest to proste a nawet wprost banalne rozwiązanie, jednak wbrew pozorom tyle wystarczy by dany salon był postrzegany dużo profesjonalniej od konkurencji.

Szczególnie ciekawym rozwiązaniem technologicznym, które może być zastosowane w salonach health and beauty jest kalendarz online za pomocą, którego można dokonywać rezerwacji z poziomu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Tego typu rozwiązanie jest bardzo dobrym posunięciem od strony wizerunkowej, gdyż z miejsca w ten sposób można przedstawić swój salon jako nowoczesny. Po drugie, jest to po prostu praktyczne rozwiązanie, z którego wiele osób chętnie korzysta (tym samym kalendarz online jest kolejnym kanałem dotarcia do potencjalnych odbiorców). Po trzecie, kalendarz online pomaga lepiej zarządzać rezerwacjami i czasem pracy co przekłada się na lepszą efektywność pracy.

Drobne gesty mogą być najlepszą inwestycją…

Warto też czasami pokazać klientowi, że cenimy sobie dobre relacje np. w postaci zniżki na kolejną usługę, zniżki na kosmetyki lub po prostu można sparzyć klientowi dobrą kawę. To drobne gesty, ale naprawdę robią ogromną różnicę w budowaniu relacji z klientami. Tak naprawdę jest to rodzaj inwestycji, który po prostu się zwraca. Jeśli klient będzie lojalny i będzie wracał do salonu w sposób regularny to jednorazowa zniżka lub sparzona kawa będą na pewno lepszymi inwestycjami niż inne dużo bardziej kosztowne nakłady na marketing.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne