Sprzedaż należy do najważniejszych obszarów działalności każdej firmy. Jednak zarządzanie procesem sprzedaży jest zadaniem trudnym – zwłaszcza w przypadku handlowców pracujących zdalnie.

W jaki sposób efektywnie organizować pracę zespołu handlowców pracujących w terenie lub zdalnie? W czym pomaga wykorzystywanie oprogramowania dedykowanego obsłudze relacji z klientami? Czy warto inwestować w nowoczesne narzędzia?

Generacja leadów

Nowoczesne oprogramowanie dedykowane zarządzaniu relacjami z klientami już dawno przestało być wyłącznie narzędziem dla działu handlowego. Dzięki najnowszym technologiom systemy CRM wykorzystywane są także w działach marketingu, w których stanowią doskonałe narzędzie do pozyskiwania potencjalnych klientów i monitoringu skuteczności podejmowanych działań.

System CRM jest także doskonałym narzędziem komunikacji między marketerami a handlowcami, co w przypadku pracy na odległość ma bardzo duże znaczenie. Pozwala nie tylko skutecznie transferować leady, ale także przekazywać pełne spektrum informacji o potencjalnych klientach – ich zainteresowaniach, profilu, etc. Dzięki temu praca handlowców staje się łatwiejsza, a szansa na skuteczną sprzedaż wzrasta.

Obsługa zapytań

Obsługa zapytań klientów jest pierwszym etapem sprzedaży. Warto podkreślić, że etap ten ma decydujące znaczenie dla sukcesu procesu sprzedażowego, ponieważ w jego trakcie rozpoczyna się budowanie pozytywnego doświadczenia klienta.

Nowoczesne oprogramowanie dedykowane sprzedaży pozwala nie tylko przyspieszyć obsługę klientów, ale przede wszystkim trafnie odgadywać ich potrzeby. Umiejętność ta ma ma ogromne znaczenie w dobie wysokiej konkurencyjności. Trafne przewidywanie oczekiwań jest przez klientów cenione i sprawia, że prawdopodobieństwo zakupu rośnie.

Umiejętność przewidywania potrzeb jest także przydatna w procesie retencji klientów. Warto podkreślić, że najbardziej zaawansowane systemy CRM, wykorzystujące rozwiązania uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, pozwalają na zautomatyzowanie tego procesu. Oznacza to, że handlowcy mogą skupić się na obsłudze nowych klientów.

Monitoring efektów pracy

W zarządzaniu zespołem handlowców handlowców pracujących zdalnie lub w terenie kluczowe znaczenie mają trzy elementy:

  • określenie zadań i planów,
  • monitoring aktywności,
  • sprawdzanie efektów podejmowanych działań.

Nowoczesne oprogramowanie dedykowane zarządzaniu relacjami z klientami pozwala menedżerom realizować wszystkie te zadania. Dzięki systemom przygotowanym na urządzenia mobilne możliwe jest szybkie i sprawne delegowanie zadań – np przekazywanie leadów do obsługi – a następnie monitorowanie aktywności i skuteczności.

Warto podkreślić, że dobrze zaprojektowany system CRM może być jedynym narzędziem komunikacji menedżera z członkami zespołu. Dzięki temu możliwe jest dalsze podnoszenie efektywności poprzez eliminowanie zbędnych działań – logowań do wielu systemów i innych. Powoduje to także wzrost satysfakcji pracowników, co w przypadku sprzedaży ma ogromne znaczenie.