Strona głównaBiznesCzym jest coaching grupowy?

Czym jest coaching grupowy?

Coaching raczej kojarzy się ze spotkaniami jeden na jeden. Tymczasem w praktyce wiele firm decyduje się na organizację szkoleń w postaci coachingu grupowego. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule przedstawiamy czym jest coaching grupowy.

Co to jest coaching grupowy?

Coaching grupowy to popularny sposób na podnoszenie kwalifikacji pracowników w organizacjach. Takie szkolenie z reguły ma na celu budowanie efektywnej komunikacji w zespole, rozwiązywanie konfliktów, a także rozwijanie posiadanych kompetencji. Uczestnicy takich spotkań poza rozwojem kompetencji mają okazję ustalić wspólne cele. Przy okazji coaching grupowy jest doskonałą okazją do zbudowania wzajemnych relacji.

W praktyce takie szkolenia mogą wygląda w różny sposób – w zależności od indywidualnych ustaleń. Z reguły jest to kilka sesji a pojedyncze spotkania trwają około 2-3 godziny. Podczas pierwszej sesji coach zazwyczaj poznaje zespół i jego potrzeby. Podczas kolejnych sesji szkolenie przyjmuje nieco bardziej praktyczny charakter. Bardzo istotne jest to co po takim szkoleniu pozostaje – czyli plan działania i dalsza praca do wykonania. To czy takie szkolenie ma sens powinno być ocenione przez pryzmat tego jakie elementy uda się realnie wdrożyć w życie. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie uczestników i rzetelne podejście do omawianych zagadnień.

Jakie są zalety wynikające z coachingu grupowego?

Dobrze przeprowadzony coaching zespołowy może mieć wiele zalet.  Może to być np. wzrost wydajności podczas wykonywania codziennych obowiązków, większa zdolność do autorefleksji, umiejętność szybszego podejmowanie decyzji oraz zrównoważenie życia prywatnego z zawodowym. Jest to ważne dla firm, które chcą zwiększyć efektywność swoich pracowników, poprawić ich komunikację i dowiedzieć się, czy potrzeby pracowników są zgodne z obowiązkami zawodowymi.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne