Wielkoformatowe billboardy zlokalizowane nieopodal ulic, po których poruszają się pojazdy mechaniczne, zostały już jakiś czas temu zlikwidowane i zabronione jest ich umieszczanie. Wszystko dlatego, że przyczyniały się do powstawania niebezpiecznych sytuacji na drogach, w tym kolizji, a nawet wypadków śmiertelnych z udziałem kierowców, pasażerów czy pieszych. Wszystko przez zbytnie skupianie uwagi, tym samym rozproszenie uczestników ruchu drogowego. Podczas prowadzenia samochodu konieczna jest wzmożona ostrożność, pełne skupienie, koncentracja uwagi, nie ma zaś miejsca na spoglądanie na reklamy, które zresztą niejednokrotnie wręcz ograniczały widoczność na drodze.

Nie oznacza to oczywiście, że specjaliści od strategii reklamowych całkowicie zrezygnowali z przekazów kierowanych do tej grupy odbiorców. Nadal korzysta się z reklamy zewnętrznej, natomiast w o wiele bardziej akceptowalnej formie.

Jaka reklama jest bezpieczna dla kierowców?

Okazuje się, że dzisiaj ogromną uwagę skupia się na bezpieczeństwie uczestników ruchu drogowego, a dopiero później bada się skuteczność formy reklamy. Świetnie sprawdza się reklama samochodowa, która jest minimalnych rozmiarów, nie rozprasza, za to jest świetnie zauważalna, ale też akceptowana przez samych potencjalnych odbiorców. Przykładem mogą być nie tylko naklejki reklamowe na szybach czy tzw. kogut reklamowy na dachu auta, ale również ramki do tablic rejestracyjnych. A

Na nich umieścić można jedynie niewielki logotyp, dane teleadresowe czy hasło, natomiast taki przekaz jest łatwo dostrzegalny – każdy kierujący pojazdem mechanicznym zachowując szczególną ostrożność, musi patrzeć na auto jadące z przodu. Ramki tablicy rejestracyjnej zamontowane są tuż przy tylnej tablicy rejestracyjnej. Jest to również reklama informacyjna, nie działa na emocje, za to dane zostają utrwalane w pamięci potencjalnego klienta. Krótkie informacje nie są w stanie od razu wywołać potrzeby zakupowej, natomiast stają się świetną przesłanką do budowania pozytywnego wizerunku czy chociażby zwiększania zasięgu w zakresie liczby osób, które mają w ogóle świadomość istnienia danej firmy.

Warto również zaznaczyć, że minimalistyczna reklama na samochodach jest niewielka finansowo, jeśli porównamy ją na przykład do wielkoformatowych billboardów. Inwestuje się w nią raz, a im większa jest flota aut w firmie, tym taki przekaz generuje większe zasięgi.