Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritterów?

Sztuczna Inteligencja to jedna technologii, którym prognozuje się doskonałą przyszłość. Natomiast branża e-commerce uważana jest za jeden z segmentów rynku, które mogą najbardziej skorzystać na jej wdrożeniu – także w obszarze kreowania treści w serwisach internetowych i innych kanałach komunikacji z klientami.

Szybka analiza dużych zbiorów danych, przygotowywanie precyzyjnych i komunikatów marketingowych, dostosowywanie oferty do potrzeb indywidualnego klienta, kreowanie dodatkowej sprzedaży i w końcu automatyczna obsługa – o tych zaletach opartej na Machine Learning technologii sztucznej inteligencji wiedzą chyba wszyscy. Natomiast obszar kreowania treści nie cieszy się aż tak dużym zainteresowaniem.

Tymczasem zastosowanie w nim nowoczesnych rozwiązań także może przynosić wymierne korzyści. Dlaczego?

 

Szybkie kreowanie komunikatów

Odpowiednia treść na stronie internetowej to jedno z najważniejszych narzędzi w marketingu internetowym. Niestety jej kreowanie jest procesem czasochłonnym i generującym niemałe koszty. Zastosowanie automatów pozwala częściowo rozwiązać te problemy. Automaty będą tworzyć treści szybciej i taniej.

Czy oznacza to całkowitą rezygnację z pracy ludzi? Oczywiście nie.

Przewiduje się, że dotychczasowi autorzy tekstów i komunikatów będą odpowiedzialni za zadania podnoszące jakość treści dostępnych w serwisach internetowy lub w mediach społecznościowych i zamiast zajmować się prostymi komunikatami będą odpowiedzialni za kreowanie historii marek i budowanie przewagi konkurencyjnej.

 

Komunikaty „szyte na miarę”

Połączenie możliwości automatycznych kreatorów treści z technologią pozwalającą na błyskawiczną analizę dużych baz danych pozwoli z kolei na dostosowywanie treści do potrzeb i zainteresowań potencjalnych klientów.

Oznacza to, że Sztuczna Inteligencja będzie wykorzystywana do analizy zachowań klientów, a następnie będzie odpowiadać za wyświetlanie odpowiedniej treści.

Dzięki temu możliwe będzie bardziej efektywne budowanie relacji pomiędzy serwisami e-commerce a potencjalnymi i obecnymi klientami.

 

Perspektywy rozwoju

Analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych kilku lat branża Machine Learning i Sztucznej Inteligencji będzie rosła w tempie przekraczającym

50 procent rocznie. W 2025 roku wartość branży może przekroczyć niewyobrażalną wartość 127 miliardów dolarów.

Wpływ tak dynamicznego rozwoju na obszar kreacji treści w serwisach internetowych i kanałach Social Media będzie bardzo zauważalny.

Najodważniejsze prognozy mówią, że już za kilka lat ponad 90 procent treści dostępnych w Internecie będzie tworzone nie przez ludzi, a przez inteligentne automaty.

Tak dynamiczny rozwój oznacza, że zmiany dotkną praktycznie wszystkich firm konkurujących w branży e-commerce. Nic zatem dziwnego, że zarówno eksperci w dziedzinie marketingu internetowego, jak również produkujące aplikacje dedykowane Software House-y dwoją się i troją, by przygotować oprogramowanie pozwalające na pełne wykorzystanie możliwości technologicznych. Także w obszarze kreowania treści.