Strona głównaITZautomatyzowane procesy biznesowe w IT

Zautomatyzowane procesy biznesowe w IT

Niezależnie od branży, w której działamy, powinniśmy mieć na uwadze, że przyjęta raz strategia nie może być tą jedyna przez długie lata. Wychodzenie z takiego założenia może bowiem doprowadzić firmę do poważnych problemów. Wszystko to ze względu na dynamikę rynku i stały rozwój technologiczny, a co za tym idzie, także świadomości i potrzeb klientów. Dlatego na zachodzące zmiany należy reagować natychmiast i skutecznie.

Dynamic Business Process Management – Dynamiczne Zarządzanie Procesami Biznesowymi

DBPM nie jest wyłącznie stale usprawniane, monitorowane i uporządkowane zarządzanie. To przede wszystkim szybkie i skuteczne działanie w momencie, gdy zachodzą okoliczności, których się nie spodziewaliśmy.

Podejście to charakteryzuje przede wszystkim niezwykła elastyczność. Oznacza to, że przedsiębiorstwo, także software house, jest gotowe na wprowadzenie zmian w strategii w dowolnym momencie nawet, jeśli tego wcześniej nie planowało.

Nie oznacza to naturalnie, że z dnia na dzień nastąpi reorganizacja wszystkich struktur i obszarów firmy. Chodzi jednak o to, by procesy były opracowane w taki sposób, ze zmiany w jednym obszarze, nie zaburzą funkcjonowania innego.

Taki model biznesowy ma bezpośredni wpływ na wydajność. Konkurencja nie śpi, rynek się rozwija, potrzeby i oczekiwania Klientów rosną. Umiejętne przygotowanie firmy do zachodzących wokół zmian będzie na wagę złota w momencie, gdy zajdzie konieczność dostosowania się do realiów.

Projektowanie zorientowane na procesy

Panuje teoria mówiąca o tym, że w firmach IT podstawą do opracowania całego projektu zamówionego przez klienta systemu w kontekście jego automatyzacji, jest projektowanie zorientowane na procesy. Niezbędne jest jednak posiadanie punktu odniesienia. Dlatego niezwykle istotną rolę odgrywa dokumentacja projektowa. Powinna ona zawierać między innymi zestawienie stanów przed i po wprowadzeniu zmian. Już tylko z tych danych jesteśmy w stanie wyciągnąć wartościowe wnioski. Określić czy w ich wyniku notujemy wzrosty czy straty. Mamy także możliwość modyfikacji i wprowadzania korekty na poszczególnych etapach, aby nie brnąć w nierentowne działania.

Zaangażowani pracownicy

Dynamiczne zarządzanie procesami ma też inne zalety. Jedną z nich jest czynne zaangażowanie każdego pracownika w proces wprowadzanych zmian. To w znacznym stopniu podnosi tzw. morale, ale i realnie przekłada się na sukces przedsięwzięcia. Uwzględnianie potrzeb każdego obszaru firmy to podstawa tego sukcesu. Ten model działania wzmacnia też lojalność pracowników względem pracodawcy i miejsca pracy.

G.B Gruchman w jednej z publikacji udowodnił, że wprowadzenie w firmie dynamicznego zarządzania procesami, wpływa na poprawę:

  • Komunikacji wewnętrznej
  • Rozwiazywania konfliktów wewnętrznych
  • Zaangażowania pracowników
  • Współpracy międzyzespołowej
  • Ogólne wyniki przedsiębiorstwa.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne