Jaką rolę pełni bank głosów lektorskich?

Nowoczesne rozwiązania są wspaniałe. Po takim stwierdzeniu można by prędko posądzić kogoś o sarkazm albo trywialność i nie do końca niesłusznie. Po pierwsze dlatego, że nowoczesność ma swoje mroczne strony a po drugie, w naszym europejskim myśleniu i etosie, nowoczesność jest naturalną konsekwencją nie sprawdzania się tradycji, niezależnie od dyscypliny.

 

Ludzie zajmujący się unowocześnieniem istniejących rozwiązań prawie nigdy nie zastanawiają się nad tym procesem. Wiadomo, istotą nowoczesności jest patrzenie w przód. A przecież nowoczesność to bardzo często zbiór bardzo starych ale odkurzonych, sprawdzonych rozwiązań.

 

Nowoczesnym zabiegiem w jednej z najstarszych aktywności człowieka, czyli handlu jest reklama. Reklama by nadążyć za nowoczesnością posługuje się dokładnie tymi samymi narzędziami. Inspiruje się tym co było lub jest atrakcyjne i sprawdzone. Reklama sama w sobie nie jest czymś nowym. Czymże innym jak nie reklamą własnego poglądu jest retoryka lub przemowa motywacyjna. To przecież informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Oczywiście reklama korzysta posiada także bardziej subtelne narzędzia. Na przykład konstrukcję opowieści i morału. Jest ona nawet starsza niż perswazja wprost. Mają ją przypowieści biblijne, greckie mity, opowieści sławiące rycerski etos opowiadane przez średniowiecznych trubadurów, Hakawatim czyli zawodowi wędrowni opowiadacze bajek i teatr. Reklama przejęła i konstrukcję i zsyntetyzowała tradycję. Do tego ostatniego służą reklamie banki głosów lektorskich.

 

Bank głosów lektorskich to studio nagraniowe dysponujące głosami pracujących w tym studiu lektorów którzy mogą użyczyć swoich głosów do przedsięwzięć z branży reklamowej, filmowej lub telewizyjnej. To profesjonalne podejście do roli jaką w nowoczesnej reklamie odgrywa głos. Piękna oprawa dźwiękowa może nie być pełna bez odpowiedniego głosu lektora. Reklama funkcjonuje na płaszczyźnie wizualnej i dźwiękowej lub na jednej z nich. W przypadku reklamy w radiu głos lektora jest kluczowy. Wreszcie przyciągający, przyjemny głos lektora może być tym co jako jedyne przykuje uwagę odbiorcy. To tylko niektóre przykłady wartości jaką oferuje pomoc banku głosów lektorskich. Studia nagrań zatrudniające aktorów znanych z kinowego i telewizyjnego ekranu są również rodzajem banku głosów lekorskich. Ich zaletą jest fakt, że zatrudniają one lektorów o głosach rozpoznawalnych co dodatkowo uatrakcyjni produkcję. Oferta proponowana przez studia pozwala dobrać głos do zapotrzebowania. Mówi się, że smakujemy i kupujemy również oczami. Jak pokazuje historia. Doznania słuchowe są w reklamie tak samo skuteczne.