Kampanie promocyjne wykorzystujące gadżety reklamowe należą do tradycyjnych i bardzo popularnych form marketingu. Jednak o ile doświadczeni marketerzy doskonale wiedzą jak się w nich poruszać, o tyle początkujący specjaliści odpowiadający za promocję mogą mieć z tym mały problem.

Jak włączać upominki takie jak kubki reklamowe do strategii marketingowej firmy? Przy jakich okazjach najlepiej wręczać te gadżety?

Zestawy “startowe” dla pracowników

Pierwszy dzień nowego pracownika powinien być przez pracodawcę dobrze wykorzystany. I wcale nie chodzi o zarzucenie nowych członków zespołu wieloma zadaniami. Ale między innymi o zbudowanie dobrej relacji z firmą. W jaki sposób to zrobić?

Oczywiście poprzez przygotowanie powitalnego zestawu gadżetów reklamowych, którego głównym elementem jest kubek z nadrukiem. Dzięki temu możliwe jest zdobycie jeszcze większej przychylności pracownika i przekonanie go, że dokonał właściwego kroku w swojej karierze.

Prezenty dla potencjalnych klientów

Budowanie świadomości marki u nowych klientów i ich zachęcanie do zakupu produktów lub usług nie jest wcale zadaniem prostym. Dla wielu firm stawiających na rynku pierwsze kroki kubki reklamowe to doskonały pomysł na kampanię. Po pierwsze nie wymagają dużego budżetu – kubki z nadrukiem są na tyle uniwersalne, że mogą być zarówno pojedynczym prezentem jak i częścią większego zestawu. Po drugie skutecznie budują świadomość i zachęcają do zakupów.

Kubki reklamowe jako podziękowanie dla klientów

Utrzymanie klient może być równie trudne jak jego utrzymanie. Dlatego lojalnym i rentownym klientom warto raz na jakiś czas podziękować za okazane zaufanie. W jaki sposób? Oczywiście wykorzystując gadżety reklamowe.

Elegancki kubek z nadrukiem doskonale nadaje się na prezent dla stałego klienta. Otrzymując go poczuje się on doceniony. A z powodu uczucia wdzięczności będzie skłonny do kontynuowania relacji handlowej z firmą. Często wydając jeszcze więcej niż dotychczas.

Kubki reklamowe w czasie targów

Na koniec sytuacja tak “standardowa”, że aż łatwo o niej zapomnieć. Kubki z nadrukiem i inne gadżety reklamowe warto wykorzystywać w czasie targów lub innych spotkań z klientami. Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, żeby wyróżnić się z tłumu konkurentów i zapaść w pamięć klientom. Podczas gdy konkurenci wręczają odwiedzającym ich stoisko setki wizytówek, warto pomyśleć o czymś innym – np. zastąpieniu papierowych kartoników kubkami z nadrukowanym logo firmy i danymi teleadresowymi. Liczne badania pokazują, że to naprawdę działa!

Podsumowanie, czyli czy muszą to być kubki reklamowe?

Opisane w powyższym artykule kubki z nadrukiem można zastąpić praktycznie każdym innym gadżetem reklamowym – parasolem, torbą na zakupy, czapką lub pamięcią USB. I każdy z nich znakomicie sprawdzi się we wszystkich tych sytuacjach. Przede wszystkim dlatego, że gadżety reklamowe są niezwykle skutecznym narzędziem w budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych w firmą. A wykorzystywane przez kreatywnych marketerów potrafią przynosić nieoczekiwanie dobre efekty.