1. Wykorzystanie grafiki internetowej na drukowanym materiale.

Dzięki wielu młodym projektantom wywodzącym się z dominującego tła projektowania stron internetowych przeniesienie z projektowania stron internetowych do tradycyjnego projektu do druku może przynieść wiele problemów. Zdjęcia dostarczane w rozdzielczości 72dpi i w kiepskiej jakość, aby szybko ładowała się na stronie internetowej, będą bardzo źle się reprodukować w druku, ale można oderwać się od małych miniaturek, ale skalowanie wszystkiego do znacznego rozmiaru będzie skutkowało szczęściem. Istnieje wiele witryn internetowych oferujących darmowe lub bardzo tanie obrazy o wysokiej rozdzielczości, które są dobrym źródłem odpowiednich zdjęć.

2. Zapominanie wycieku na krawędziach lub niedopuszczenie do niego.

Bardzo częstym błędem jest wysyłanie w celu wydrukowania dokumentu lub spłaszczonego obrazu, który nie ma w ogóle krawędzi. Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś pozwolić na co najmniej 3 mm wokół każdej odciętej krawędzi. Nieprzestrzeganie tego spowoduje, że drukarki nie będą miały żadnej wolnej przestrzeni i albo z boku strony, albo dadzą białe obramowanie. Dobrym pomysłem jest dostarczanie plików graficznych do zapisywania warstwowych plików psd, a jeśli rzeczy wymagają rozszerzenia lub przycinania, możesz to zrobić na warstwie tła i, miejmy nadzieję, ograniczyć pracę.

3. Używanie ukrytych czcionek, a nie osadzania lub przedstawiania ich jako wyjścia.

Wszyscy byliśmy w tym winni, a ogólnie wszystko jest w porządku, jeśli masz być jedyną osobą, która ma dostęp do twoich dzieł lub dokumentów. Jednak jeśli ktoś inny musi zmienić pliki lub użyć swojego logo wektorowego w jednej z tych publikacji. Jeśli nie spakujesz użytych czcionek, nie będą one w stanie poprawnie otwierać plików, a niektóre programy mogą zastąpić wszelkie nieznane czcionki domyślnymi. Jest to szczególny problem, gdy musisz wydobyć rzeczy, które zostały utworzone kilka lat wcześniej i nie masz już zainstalowanych starych czcionek.

4. Dostarczanie gotowej do druku kompozycji za pomocą kolorów dodatkowych lub rgb.

Istnieją uzasadnione powody stosowania kolorów dodatkowych w grafice, logo, które na przykład muszą odnosić się do konkretnych kolorów pantone. Ogólnie rzecz biorąc prace projektowe są jednak wykonywane na 4-cio gramowych prasach CMYK z okazyjnie 5-cio kolorowym lakierem luminoius lub metalicznym lub lakierem UV na miejscu. Bardzo często leniwi projektanci umieszczają obrazy rgb w plikach i oczekują, że żywe kolory widoczne na ekranie będą reprodukować się w druku.

5. Umożliwienie klientom-analfabetom poprowadzić Cię po domach.

Klient ma zawsze rację, idzie stare powiedzenie. Jednak często mówi się to z zaciśniętymi zębami i poczuciem cierpliwości, które rozpoznaje, że ci kretyni na pewnym etapie przekazują tłuste czekanie za swoje kłopoty. Często jest to dobry pomysł, kiedy po raz pierwszy przesyłają wizualizacje, aby rzucić kilka stinkerów, aby mieć nadzieję, że docenią projekt, który chcieliby zaakceptować. Istnieje bardzo realne niebezpieczeństwo, że oni pokochają kawałek absolutnego arsewipe, który zapukał w ciągu pięciu minut, aby przekonać ich, że zarabiasz pieniądze. Nadal żyje.